Jag själv, sett snett uppifrån

En presentation? Ja, det ska jag väl kunna fixa.

Att beskriva mig själv är något jag vanligtvis helst undviker. Alla beskrivande ord känns bara fel. En del är för skrytsamma, andra är förminskande och en tredje är helt ovidkommande. Jag har bara lyckats hitta ett ord som ger en någorlunda korrekt bild av mig. Nämligen: Nörd.

"Nörden". Det har alltid varit jag.

Det spelar ingen roll vad jag gör. Jag går nördigt, andas nördigt, äter nördigt. Fastän jag jobbar stenhårt för att upprätthålla en presentabel yta så lyser nördigheten igenom. Det går inte att hålla tillbaka. Trots mina försök med hårvax, secondhand-skjortor och ”nej, jag hänger inte alls på biblioteket under helgerna”.

Ett område som särskilt tar fram min nördighet är politik – och politk är precis vad den här bloggen kommer att handla om. Det kan tyckas vara kontraproduktivt för en självmedveten nörd att driva en nördig blogg, men hela den här virtuella journalen är ett sätt för mig att omfamna min nördighet och kanalisera den.

Får jag dela mina tankar med de c:a 5 personer som av en slump råkar klicka in här, då blir det lättare för mig att upprätthålla ytan i vardagen. Då kanske hårvaxet, secondhand-skjortorna och bibliotekslögnen hjälper. I alla fall lite.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0